Newsy

Mozilla do końca roku chce pozyskać 10 mln użytkowników telefonów z własną wyszukiwarką. Od czerwca rusza sprzedaż w Polsce

2013-03-12  |  06:30
Mówi:Gary Kovacs
Funkcja:Prezes
Firma:Mozilla
  • MP4
  • Z końcem roku Mozilla zaoferuje swoje oprogramowanie klientom korzystającym z najnowocześniejszych i najdroższych smartfonów. Będą to najlepsze telefony Sony, LG i ewentualnie Huawei zdradza w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria Gary Kovacs, prezes Mozilli. Ale pierwsza wersja telefonu z tym oprogramowaniem w czerwcu trafi do klientów m.in. w Polsce i na Węgrzech. Amerykański koncern pracuje również nad softwarem dla tabletów.

    Mozilla szykuje się do ostrej walki z Applem, Windowsem i Androidem. Do końca roku koncern z Kalifornii chce zdobyć 10 milionów klientów. Szef korporacji ujawnia, że do końca roku oprogramowanie Mozilli będzie dostępne również w najnowocześniejszych smartfonach.

     – Pod koniec tego roku lub na początku przyszłego będziemy chcieli wejść również w te najlepsze telefony. Możemy się spodziewać, że będą to najlepsze telefony Sony, LG i ewentualnie Huawei – mówi Gary Kovacs.

    Pierwsze telefony firmowane logiem producenta przeglądarki trafią do klientów w czerwcu. Mozilla będzie instalowała je m.in. na Alcatelu One Touch Fire i smartfonie firmy ZTE. Ma to być telefon nowoczesny, tani i łatwy w obsłudze.

     – To będzie telefon dla klientów, którzy wcześniej nie mieli do czynienia ze smartfonem, głównie z krajów rozwijających się, czyli Ameryki Łacińskiej, części Azji i Europy Wschodniej. Dlatego też jego cena musi być dla nich dostępna – wyjaśnia w wywiadzie z Newserią w czasie targów CeBIT w Hanowerze szef Mozilli.

    Telefon oferowany ma być m.in. w Polsce, na Węgrzech i w Ameryce Południowej. W naszym kraju telefon będzie sprzedawać T-mobile. Kovacs zapewnia, że czerwiec to termin realny, bo projekt jest właśnie finalizowany.

     – Telefony będą dostępne w czerwcu, teraz kończymy prace, przeprowadzamy ostateczne testy, więc jakieś problemy mogą występować. Ale finalny produkt będzie bardzo dobrej jakości – mówi Gary Kovacs.

    Mozilla chce stać się poważnym graczem w segmencie producentów oprogramowania dla urządzeń mobilnych.

     – Z punktu widzenia użytkownika pierwszą rzeczą, jaką zauważy, będzie internet. Wszystko, co chciałby zrobić i czego spodziewałby się od sieci będzie możliwe na tym urządzeniu. Z czasem dostępne będzie wiele różnych i naprawdę unikalnych aplikacji – zapewnia Kovacs.

    Szef korporacji zapowiada również, że w Kalifornii prowadzone są intensywne prace nad wersją oprogramowania na kolejne urządzenia mobilne.

     – Widać, że rynek tabletów również wymaga dostępu do nowych rozwiązań – twierdzi szef Mozilli.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

    Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

    Transport

    Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

    Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

    Konsument

    Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

    Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.