Newsy

TVP chce szybkiej cyfryzacji

2012-03-19  |  06:35
Tagi: TVP, Euro 2012, HD
Mówi:Juliusz Braun
Funkcja:Prezes Zarządu
Firma:Telewizja Polska
  • MP4

    Najważniejsze wydarzenia sportowe tego roku, czyli Euro i Letnie Igrzyska Olimpijskie w najwyższej rozdzielczości - tak Telewizja Polska nadrabia zapóźnienia w procesie cyfryzacji. - Jeszcze rok temu byliśmy w ogonie tych procesów - podkreśla prezes TVP, Juliusz Braun.

    Od 1 czerwca w ramach naziemnej telewizji cyfrowej widzowie będą mogli oglądać główne kanały TVP w najwyższej rozdzielczości.

     - Chcemy wykorzystywać ważne wydarzenia do tego, by wdrażać nie tylko cyfryzację, ale w ogóle nowe technologie. Decyzja o tym, że od chwili rozpoczęcia Euro, TVP1 i TVP2 będą nadawane w HD, to jest przykład, że telewizja publiczna korzystając ze swoich możliwości programowych, chce unowocześnić rynek - mówi Juliusz Braun.

    Dzięki takiej decyzji zarządu spółki, widzowie będą mogli obejrzeć w HD nie tylko czerwcowe Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, ale również Letnie Igrzyska Olimpijskie w Londynie, które odbędą się w lipcu i w sierpniu.

    Przygotowania do rozpoczęcia emisji w najwyższej rozdzielczości nabrały rozpędu w grudniu 2011. Testy urządzeń i systemów emisyjnych ruszą za miesiąc.

     - Jeszcze rok temu telewizja publiczna rzeczywiście była w ogonie procesów cyfryzacji. W tej chwili jest przeciwnie. Może nie jesteśmy liderem, bo nadrabiamy pewne opóźnienia, ale jesteśmy bardzo zainteresowani tym, aby cyfryzacja posuwała się jak najszybciej - podkreśla prezes TVP.

    Kanał TVP1 znajdzie się na multipleksie pierwszym, natomiast TVP2 na multipleksie trzecim. Wszyscy, którzy znajdują się w zasięgu nadajników tych multipleksów będą mogli oglądać kanały w HD. Będzie to również możliwe dla użytkowników kablówek i anten satelitarnych.

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Kongres MOVE

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Infrastruktura

    Zorganizowane grupy cyberprzestępcze sięgają po coraz bardziej zaawansowane narzędzia sztucznej inteligencji. Często celem ataków jest infrastruktura krytyczna

    Rozwój cyberprzestępczości postępuje w kierunku budowania powiązań o charakterze mafijnym i wykorzystywania zaawansowanych technologicznie rozwiązań, po jakie sięgają służby specjalne. Coraz częściej służy do tego także sztuczna inteligencja, która przyniosła ze sobą szereg nowych zagrożeń. Choć w ślad za technologicznym zaawansowaniem cyberprzestępców rozwijają się też narzędzia zapobiegające atakom, to wciąż najsłabszym ogniwem jest człowiek. Atrakcyjnym celem ataków dla hakerów są jednostki publiczne, infrastruktura krytyczna i samorządy, również te małe, którym brakuje zasobów finansowych i kadrowych, by zapewnić wystarczającą ochronę. 

    Handel

    Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej

    Od 10 lat sukcesywnie rośnie udział alternatywnych systemów chowu kur niosek. Pochodzi z nich już co trzecie opakowanie jaj, choć nadal w klatkach żyje ponad 37 mln kur. Stopniowe zmiany w hodowli to skutek większej świadomości konsumentów, za którymi podąża branża HoReCa. Są oni gotowi nawet zapłacić więcej za jajka, które pochodzą z chowu nieklatkowego.

    Problemy społeczne

    Docenianie przez szefa jest równie ważne dla pracowników, co atrakcyjne wynagrodzenie i obowiązki. Kluczową rolę odgrywa komunikacja między liderem a zespołem

    Niemal co czwarty pracownik chciałby, by jego przełożony częściej go doceniał. Blisko połowa jest gotowa odejść z pracy z powodu szefa, nawet mimo zadowolenia z firmy i zarobków – wynika z badania „Lider w oczach pracowników” zrealizowanego dla Pluxee. – Liderzy pełnią kluczową rolę w budowaniu zespołu – są też coraz lepsi w rozumieniu tego, że niezbędna jest wizja i cel, do którego można angażować ludzi – ocenia Monika Reszko, psycholożka biznesu.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.