Newsy

Banki spółdzielcze pracują nad wypromowaniem marki

2013-03-18  |  06:40
Mówi:Tomasz Mirończuk
Funkcja:Prezes
Firma:Bank Polskiej Spółdzielczości
  • MP4
  • Banki spółdzielcze pracują nad wypromowaniem własnej marki. Chodzi m.in. o ujednolicenie logotypów i innych charakterystycznych dla nich symboli. Pokazując zasięg sieci chcą zdobyć nowych klientów, a przez to wzmocnić pozycję bankowości spółdzielczej na rynku.

    Przedstawiciele banków spółdzielczych podjęte starania o wypromowanie własnej marki oparli na przeprowadzonych w ostatnim czasie badaniach reputacji.

     – Okazało się, że 53 proc. naszych klientów poleca nasze usługi – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Tomasz Mirończuk, prezes Banku Polskiej Spółdzielczości. – Doszliśmy do wniosku, że warto wobec tego wypromować słowa "bank spółdzielczy", aby stały się modne, aby były synonimem dobrych usług.

    Nie uda się tego zrobić bez zmian wizerunkowych. W Polsce funkcjonują 574 banki spółdzielcze, które bardzo blisko ze sobą współpracują. Promocja wspólnej marki, ujednolicenie logo oraz wystroju poszczególnych placówek ma tę współpracę dodatkowo zacieśnić.

     – Wszyscy rozpoznają największe sieci bankowe w Polsce między innymi przez to, że wyglądają podobnie – tłumaczy Tomasz Mirończuk.

    Wkrótce tak samo ma być z bankami spółdzielczymi. 

     – Mamy 4,5 tys. bankomatów i 4 tys. placówek – przypomina szef BPS. – Jeżeli zostaną oznaczone podobnie, wtedy opinia publiczna będzie widziała, jak dużą siecią jesteśmy.

    Już teraz wypłaty z bankomatów należących do sieci są bezpłatne dla posiadaczy rachnków we wszystkich 574 bankach, z czego nie zawsze zdają sobie sprawę nawet sami klienci. Dlatego zmiany wizerunkowe mają iść w parze z usprawnieniami w realizacji niektórych usług.

     – Chcemy doprowadzić do tego, aby kilka działań, typu upełnomocnienie klienta, przedstawienie klienta można było wykonywać w skali całego kraju, ale nad tym pracujemy, to jeszcze trochę czasu nam zajmie – mówi Tomasz Mirończuk.

    Wszystko po to, by jeszcze skuteczniej walczyć o klienta. Jak mówi prezes Banku Polskiej Spółdzielczości, sieć jest na dobrej pozycji wyjściowej przed tym wyścigiem.

     – Banki spółdzielcze, w przeciwieństwie do bankowości komercyjnej, nie planują masowych zwolnień, nie muszą restrukturyzować swoich sieci, bo nie doświadczyły tak dużych problemów – podkreśla.

    Więcej na temat
    Bankowość Banki spółdzielcze walczą o nowe regulacje Wszystkie newsy
    2013-05-16 | 06:40

    Banki spółdzielcze walczą o nowe regulacje

    Unia Europejska szykuje bankom spółdzielczym nowe prawo. Przyjęta niedawno przez Parlament Europejski dyrektywa CRD IV zmieni kwestie dotyczące nadzoru i zwiększy wymagania
    Bankowość Nowe unijne przepisy mają zrównać małe banki spółdzielcze z dużym komercyjnymi
    2013-05-14 | 06:35

    Nowe unijne przepisy mają zrównać małe banki spółdzielcze z dużym komercyjnymi

    Banki spółdzielcze z niepokojem spoglądają na propozycje nowych uregulowań prawnych, forsowanych przez Unię Europejską.  Chodzi przede wszystkim o nowe wymogi dotyczące
    Bankowość Banki spółdzielcze mają duże rezerwy finansowe. Mogą udzielać więcej kredytów niż banki komercyjne
    2013-05-13 | 06:40

    Banki spółdzielcze mają duże rezerwy finansowe. Mogą udzielać więcej kredytów niż banki komercyjne

     – Banki spółdzielcze mają środki, dzięki którym można pobudzić polską gospodarkę – informuje Mirosław Potulski, były wieloletni prezes Banku Polskiej Spółdzielczości

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Regionalne

    Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

    Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

    Transport

    Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

    Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

    Polityka

    Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

    Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.