Mówi: | Andrzej Gładki, zastępca dyrektora generalnego Xiaomi w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich Leszek Sowiński, prezes zarządu Rolv Group, oficjalnego dystrybutora marki Xiaomi |
Polska regionalnym liderem firmy Xiaomi z 23 sklepami. W Warszawie otwarto czwartą lokalizację i planowane są kolejne
W ubiegłym tygodniu w Warszawie otwarto pierwszy poza galerią handlową sklep Xiaomi w Polsce. Firma intensywnie rozbudowuje swoją sieć sklepów: na świecie powstało już ponad tysiąc placówek, a w Polsce jest ich 23. Do końca października będzie u nas funkcjonować także 80 Mi Pointów, czyli punktów sprzedaży w większych sklepach, np. z RTV i AGD, które są uzupełnieniem salonów. Xiaomi w Polsce odpowiada już za 36 proc. rynku smartfonów, a w II kwartale br. zanotowało 82-proc. wzrost dostaw.
– Otwieramy 23. sklep w Polsce. Tym razem lokalizacja jest nieco odmienna od dotychczasowych, bo wszystkie poprzednie sklepy powstały w centrach handlowych – mówi agencji Newseria Biznes Andrzej Gładki, zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi. – W strategii Xiaomi zakładamy dwa typy lokalizacji i w przyszłości będziemy realizować obydwa kierunki.
Czwarty warszawski Xiaomi Store został otwarty na Pradze, przy ul. Grochowskiej. Jak podkreśla Andrzej Gładki, firma buduje swój wizerunek poprzez relacje z użytkownikami, stąd decyzję o lokalizacji podjęła m.in. na podstawie głosów użytkowników Xiaomi Community.
– Pozostałe trzy lokalizacje znajdują się po lewej stronie Wisły, więc to był najwyższy czas, aby powstała lokalizacja po prawej stronie Warszawy – tłumaczy przedstawiciel Xiaomi. – Głos Xiaomi Community, naszych klientów jest dla nas bardzo istotny. Bierzemy go pod uwagę zarówno przy projektowaniu produktów, jak i decyzjach dotyczących lokalizacji sklepów.
– Jesteśmy z Xiaomi od 2017 roku, ich szeroka gama produktów pozwala nam dotrzeć do coraz szerszego grona klientów. Otwieramy wspólnie drugi sklep w Warszawie, natomiast na koniec października w całej Polsce będziemy mieć 80 Mi Pointów, poprzez które chcemy do wszystkich dotrzeć z nowymi technologiami – wskazuje Leszek Sowiński, prezes zarządu Rolv Group, oficjalnego dystrybutora marki Xiaomi.
Rozwój sieci jest jednym z filarów strategii Xiaomi. Na świecie jest już ponad tysiąc placówek Xiaomi Store, w regionie Europy Środkowej i Wschodniej oraz krajów nordyckich – już 112 lokalizacji, co piąta znajduje się w Polsce.
– Nasze plany sięgają dalej, przygotowujemy kolejne lokalizacje. W regionie jest już kilka konkretnie zaplanowanych do końca roku, natomiast w Polsce dopracowujemy szczegóły, więc na tym etapie nie mogę podzielić się lokalizacjami i terminami – zaznacza Andrzej Gładki.
Z raportu firmy Canalys wynika, że ekspansja Xiaomi przybiera na sile i to mimo spowolnienia na rynku smartfonów spowodowanych problemami z dostawami komponentów. W II kwartale liderem sprzedaży na świecie był Samsung (58 mln), a na drugie miejsce awansowało Xiaomi (52,8 mln) po dynamicznym wzroście na poziomie 83 proc. w ujęciu rocznym, wyprzedzając Apple (45,7 mln). Dane firmy Counterpoint wskazują, że w czerwcowych statystykach miesięcznych Xiaomi po raz pierwszy w historii wyprzedziło także lidera zestawienia, stając się numerem jeden wśród marek smartfonów na świecie. Od momentu powstania w 2011 roku firma sprzedała globalnie 800 mln smartfonów.
– Xiaomi to firma, która stara się być bardzo blisko swoich klientów, zapewnić im innowacyjne produkty, które bazują na oczekiwaniach naszych użytkowników. Staramy się zaspokoić te potrzeby w przystępnej cenie. Myślę, że to jest uczciwe podejście, które się sprawdza nie tylko w Polsce, ale w Europie i na świecie święcimy tryumfy – przekonuje zastępca dyrektora generalnego na region Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich w Xiaomi.
W Polsce, jak wynika z raportu Canalys za II kwartał 2021 roku, Xiaomi jest liderem sprzedaży z 36-proc. udziałem w rynku i 82-proc. wzrostem dostaw. Dotychczasowy lider Samsung zanotował ok. 20-proc. spadek sprzedaży.
– Obserwujemy zainteresowanie naszych klientów, którzy przychodzą, aby zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami, poznać urządzenia przed dokonaniem zakupu, jak również najnowsze rozwiązania, które proponuje Xiaomi. Widzimy znaczący wzrost klientów w naszych sklepach i oczekujemy, że do świąt będzie to wyglądało coraz lepiej – mówi Leszek Sowiński.
Produkty Xiaomi są dostępne w ponad 100 krajach i regionach. W sierpniu 2021 roku producent po raz kolejny znalazł się na liście Fortune Global 500. Firma stworzyła również wiodącą na świecie konsumencką platformę AIoT (AI+IoT), z podłączonymi do niej 324,8 mln inteligentnych urządzeń.
Czytaj także
- 2024-04-23: Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami
- 2024-04-22: Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna
- 2024-04-15: Mocny wzrost sprzedaży paliw płynnych w 2023 roku. W tym roku popyt napędzą nowe inwestycje
- 2024-04-18: Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem
- 2024-04-05: Sprzedaż nagrań muzycznych rośnie w tempie prawie 20-proc. Streaming motorem napędowym, ale do łask wracają nośniki sprzed lat
- 2024-04-10: Co czwarty mikro- i mały przedsiębiorca pracuje 40–60 godzin tygodniowo. Ostrożnie podchodzą do planowania inwestycji i zwiększania zatrudnienia
- 2024-04-08: Całkowity zakaz sprzedaży e-papierosów jednorazowych może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Konsekwencje będą zarówno ekonomiczne, jak i zdrowotne
- 2024-03-20: Polski rynek leasingu jest jednym z największych w UE. Prawie 1/3 inwestycji jest finansowana leasingiem
- 2024-03-22: Polskie firmy poniżej unijnej średniej pod względem cyfryzacji. Większość nie korzysta z chmury, elektronicznej wymiany informacji czy sztucznej inteligencji
- 2024-03-29: Polacy jedzą coraz mniej jaj. Częściej sięgają po te z chowu alternatywnego, za które są skłonni zapłacić więcej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.