Newsy

Ponad 5 tysięcy użytkowników w niecałe 3 miesiące – sukces płatności komórką od T-Mobile w Polsce

2013-03-11  |  06:35
Mówi:Thomas Kiessling
Funkcja:dyrektor ds. produktu i innowacji
Firma:Deutsche Telekom
  • MP4
  • Po niecałych trzech miesiącach od wprowadzenia usługi mobilnych płatności T-Mobile miała już ponad 5 tys. aktywnych użytkowników. Polska spółka należąca do Deutsche Telekom chce, by do końca roku było ich 10 razy więcej. Po Polsce usługa mobilnych płatności będzie sukcesywnie wprowadzana w 5 innych państwach, w tym w Niemczech i Czechach.

    Z wyników wprowadzenia usługi MyWallet w Polsce zadowolony jest Thomas Kiessling, dyrektor ds. produktu i innowacji Deutsche Telekom.

     – Po trzech miesiącach działalności mamy w Polsce pięć tysięcy aktywnych użytkowników – to dobry wynik. Nasi polscy koledzy oczekują, że do końca tego roku będzie ich nawet 50 tys. I to jest ambitny cel – mówi Thomas Kiessling Agencji Informacyjnej Newseria.

    Polska jest pierwszym krajem, w którym Deutsche Telekom wprowadziło usługę płatności mobilnych. Zadecydowała o tym, m.in.,duża ilość terminali wyposażonych w NFC(ang. Near Field Communication). To technologia, w których urządzenia mobilne mogą komunikować się z terminalem za pomocą fal radiowych na małą odległość, około 4 centymetrów.

     – W Polsce penetracja NFC to nawet 80 proc. punktów w największych miastach. Terminale NFC liczone są w setkach tysięcy. I to jest osiągnięcie – wyjaśnia Thomas Kiessling. – Zaczęliśmy od Polski, bo tu w ciągu ostatniego roku, od Euro 2012, uzyskaliśmy znacząco duży portfel i zwiększyła się liczba punktów, gdzie można płacić zbliżeniowo.

    Jak podkreśla, np. w Niemczech tylko kilka procent punktów oferuje taką płatność. Jednak to jeden z rynków, gzie usługa MyWallet pojawi się w następnej kolejności. W tym roku Deutsche Telekom chce wprowadzić ją jeszcze na Węgrzech, w Czechach i na Słowacji.

    Polscy koledzy mają w tej chwili w portfelu cztery banki, co już gwarantuje dobre pokrycie. Wystartujemy w innych krajach, kiedy będziemy mieli wystarczającą liczbę kart płatniczych, naszych kart pre-paid, rozwinięte metody płatności, i wystarczającą sieć terminali NFC, po to, by ludzie mieli możliwość płacenia w wystarczająco dużej liczbie sklepów – mówi przedstawiciel Deutsche Telekom.

    Polscy klienci firmy w najbliższych miesiącach mogą się spodziewać kolejnych nowości, w tym smartfonów z systemem operacyjnym Mozilli.

     – Polska jest silna pod względem płatności i komunikacji mobilnej, dlatego tu wprowadziliśmy MyWallet, a teraz smartfony z systemem Mozilla Firefox, i będą kolejne – podkreśla Thomas Kiessling.

    Na razie Firefox na smartfony nie będzie oferował usługi MyWallet, ale jak podkreśla Andrzej Gładki z Polskiej Telefonii Cyfrowej, operatora T-Mobile, jest to tylko kwestia czasu.

     – Uruchomienie MyWallet to był bardzo trudny projekt. Byłoby niezwykle trudnym przedsięwzięciem zrobić to od początku na Firefoksie. Firefox musi najpierw uzyskać dojrzałość i wtedy będziemy pracować nad NFC. Wydaje się, ze 2014 rok to okres, w którym będzie można zaimplementować NFC w systemie najwcześniej – prognozuje kierownik Działu Zarządzania Produktami - Terminale w PTC.

    Wyjaśnia, że największym problem w szybkim rozwijaniu tej usługi jest konieczność przystosowania telefonów na potrzeby płatności mobilnych.

     – Trzeba naprawdę głęboko modyfikować software tych urządzeń, co wymaga dużo czasu i wysiłku. Mamy już 8 urządzeń kompatybilnych, certyfikowanych i przygotowanych do naszej usługi. Ale z mojej perspektywy jest to największe wyzwanie – dodaje Andrzej Gładki. – Wszystkie nowe telefony, zwłaszcza te najbardziej rozpoznawalne, będziemy chcieli jak najszybciej przygotować do pracy z NFC, płatnościami mobilnymi. Ale są pewne ograniczenia czasowe, nie dzieje się to z automatu, choć pewnie w przyszłości tak będzie.

    Usługa MyWallet oparta o technologię NFC działa w T-Mobile od końca października. Korzystać z niej mogą m.in. klienci Raiffeisen Polbanku, mBanku, Getin i Noble Banku. 

    Czytaj także

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Konsument

    T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

    T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

    Problemy społeczne

    W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

     Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

    Konsument

    Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

    Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.